Ansvarig Teknisk Support
OM ALSTRA
Alstra är den lokala aktören som enkelt och tryggt förser villaägare i södra Sverige med lönsamma solcellsanläggningar. Medarbetarna är Alstras viktigaste tillgång. De är bärare av vår företagskultur som är grunden för att bygga hållbara relationer internt och externt. Genom att kontinuerligt arbeta med vår värdegrund säkerställer vi att medarbetarna trivs, att Alstra framstår som en attraktiv arbetsplats och att våra kundrelationer utvecklas.
Du kommer att ingå i ett härligt gäng, med idag 54 kollegor. Företaget har en samlad erfarenhet från solcellsbranschen där vi tillsammans har sålt, projekterat och installerat tusentals solcellsanläggningar i södra Sverige. Nöjda kunder och att ge människor energi för ett hållbart liv är vår drivkraft.
ARBETSUPPGIFTER
Din framtida utmaning
I rollen ansvarig för Frontline teknisk support kommer du ansvara för att ta sköta teknisk support och servicearbete via telefon och mejl. Du kommer ha olika arbetsområden, en specialistfunktion för kundhantering, och en teknisk eftermarknad för solcellsanläggningar och batterilösningar. Målet är att leverera en hög kvalitet, kunnig och professionell service. Du driver ärenden självständigt som i första hand ska lösas med egen teknisk kompetens och förmågan till problemlösning, och i andra hand med stöd för tillverkarens tekniska support. Din huvudsakliga uppgift är att säkerhetsställa att Alstra uppnår högsta möjliga kundnöjdhet. En professionell kommunikation med varje kundkontakt är därför av högsta vikt. Eftersom arbetet innebär mycket kontakt med privatpersoner via telefon är det viktigt att du trivs med att prata med nya människor samt är pedagogisk, tålmodig och organiserad.
UTBILDNING, ERFARENHET OCH PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som är en självgående person med högt driv, som gillar att både ta initiativ och ansvar. Du är självsäker i att fatta beslut och att lösa problem. Du har ett operativt ansvar att säkerhetsställa efterlevnad av rutiner, övervaka flöde och processer för att garantera att de fungerar internt och externt. Rollen innefattar även att identifiera utvecklingsområden, förbättringsmöjligheter och att driva dessa framåt. I det dagliga arbetet engagerar du dig aktivt för att säkerställa och förbättra kvaliteten i dina arbetsuppgifter. Vi tror du har en stark vilja att tillgodose dig nya kunskaper och vara innovativ med nya perspektiv.
Vi ser gärna att du
- har erfarenhet av el eller bygg
- har erfarenhet av kundtjänst eller support
- har mycket god teknisk förståelse för hur en solcellsanläggning fungerar inklusive batterilösningar.
- har en god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt.
- behärskar att prioritera och att arbeta med många bollar i luften.
- har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
- är strukturerad och noggrann
- Relevant Teknisk utbildning
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som drivs av att samarbeta och slutföra arbetsuppgifter. Därtill ser vi gärna att du har en prestigelös och ödmjuk inställning i arbetet mot såväl kunder som kollegor.
ÖVRIG INFORMATION
- Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
- Plats: Halmstad
- Lön: Fast grund lön samt möjlighet till bonus
- Arbetstider 08.00 – 17.00
- 100% tillsvidare anställning
Friskvård, pensionsavsättning, utveckling och aktiviteter är något som alltid ingår när man är en del av team Alstra.
Är du nyfiken på tjänsten och vill veta mer är du självklart välkommen att kontakta Alstras KMA Ansvarig Trevor Locke via mejl, trevor.locke@alstraenergi.se
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående till Trevor på mailadress trevor.locke@alstraenergi.se då vi gör ett löpande urval.
Du är välkommen med din ansökan!